Hejsan!

Tack till alla som deltog i vår tävling. Det var många som tävlade vilket vi är glada för och det betyder även att Stockholms Stadsmission får ett trevligt tillskott. Självklart kommer ni få ta del av hur många godisbilar det fanns i flaskan, vem som vann samt vilka som fick bonuspriser i form av SF Bio-presentkort.

Om tävlingen
Vi vill nu berätta om tävlingen och hur vi genomförde den. När vi skapade tävlingen arbetade vi med Crossmedia Marketing Automation-plattformen Direct Smile. Det är samma plattform vi använder när vi hjälper våra kunder med kampanjer, eventinbjudningar, tävlingar med mera. Vi valde att arbeta med två kanaler som var tryck och mail. Vi startade med att skicka ut en tryckt personlig inbjudan som innehöll en personlig webbadress, en så kallad PURL. När man besökte sin sida fick man veta att man kunde välja bland flera möjliga vinster. Dessa var iPad Mini, AppleTV, Beats hörlurar, Sonos högtalare eller Airport Extreme.

Tävlingen bestod av att svara på några frågor samt en utslagsfråga där man skulle gissa hur många godisbilar det fanns i en flaska. Man kunde även fylla i om man hade intresse att bli kontaktad av PÅ Media inom våra tjänsteområden.

Den som fick inbjudan kunde även bjuda in en kollega till tävlingen direkt via sin egen sida. För varje tävlande donerade PÅ Media 10 kr till en pott som gick till välgörenhet efter tävlingens slut, i detta fall Stockholms Stadsmission.

I steg 2, ett antal veckor efter inbjudan, segmenterade vi databasen och skickade en påminnelse via mail till alla som inte deltagit i tävlingen. De vi inte hade mailadresser till fick en postal påminnelse. I steg 3 skickade vi ut ytterligare en mailpåminnelse någon vecka före tävlingen avslutades. Som avslutande steg skickade vi på den sista tävlingsdagen en påminnelse om att det var sista chansen att delta.

Statistik
Nedan presenterar vi statistik från tävlingsaktiviteten som kan vara kul att ta del av. Det är respons rate, antal tävlande, antal sidbesök till tävlingen av de inbjudna. Ni ser även vilket svar som var det vanligaste på antal godisbilar samt vilka prylar som var populärast om man skulle vinna.

Frågor?
Om ni har frågor kring aktiviteten eller vill veta mer om Crossmedia Marketing Automation eller PÅ Media så finns ett kontaktformulär längst ned på sidan.

Statistik - tävlingsaktivitet

20,9%

Response rate

305

Antal tävlande

84

Antal sidbesök

574

Antal unika sidbesökare

100

Mest gissade antal godisbilar i flaskan

Mest önskade vinster

Gåva till Stockholms Stadsmission

3050 kr

Rätta svaren

1. Vi har delat upp vårt utbud i fyra huvudområden med symboler i olika färger, vilka är våra huvudområden?

Rätt svar: Print, Creative, Crossmedia och Solutions

2. Vilken av följande kunder berättar om samarbetet med PÅ Media på vår YouTube-kanal?

Rätt svar: Discovery Networks Sweden

3. För inte så länge sedan publicerade vi ett antal tips om Marketing Automation via sociala medier och som ett inlägg under aktuellt på vår hemsida. Hur många är tipsen som vi delar med oss av?

Rätt svar: 10 tips

4. Hur många godisbilar är det i flaskan på bilden?

Rätt svar: 187 st

Och vinnaren är...

Anneli Juringe på Orion Pharma!

Anneli hade rätt på alla frågor och gissade också rätt på antal godisbilar (187 st) och vinner därmed en sprillans ny vit iPad Mini.

Stort grattis!

Bonusvinster

Vi har även utsett fyra bonusvinsttagare som får varsitt biopresentkort laddat med 200 kronor.

Grattis till:
Markus Soovéer, Aare Grafisk Produktion
Daniel Kulander Mantilla, Mitsubishi Motors / Mmc Bilar Sverige AB
Per Landon, Landon Reklam & Design
Olov Wetterlund, Mitsubishi Motors

Tack till alla er som deltog!

Vill du bli kontaktad gällande Marketing Automation eller övrigt?

Ange dina uppgifter nedan så kontaktar vi dig

Var vänlig fyll i ditt förnamn
Var vänlig fyll i ditt efternamn
Var vänlig ange företag
Var vänlig ange din e-postadress

Tävlingsarrangör är PÅ Media AB
PÅ Media är den nya tidens kreativa produktionsbyrå som erbjuder en helhet vare sig det är tryckt eller digital produktion. Vi finns med eget tryckeri och storformatsproduktion i Stockholm. Vi levererar datadriven flerkanalskommunikation som Crossmedia Marketing Automation och har gjort det sedan 2009. PÅ Media har för övrigt varit verksamt sedan år 2000.